torsdag 2 maj 2013

Repris: inte mer spansk fotboll, tack

När fotbolls-EM höll på att sluta förra året skrev jag (24 juni 2012) att jag inte längre ville se spansk fotboll. Puttespelandet tråkade till sist ut mig med sina ständiga, om också eleganta kortpassningar, likt en handbollsmatch i division tre. Jag saknade större, mer våghalsiga linjer och hoppades att det tyska spelet skulle triumfera. Ja vi vet ju hur det gick i EM.
     Men nu - dessa sista veckor - har det kanske gått upp för bland annat TV-kanalernas ansvariga - de som envisas med att visa spanskt, franskt och italienskt - att det är tysk (eller för all del holländsk) fotboll man borde bjuda på.
     Semifinalerna i Champions League och framför allt utskåpningen av Barcelona har helt enkelt gjort mig stillsamt lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar