lördag 5 juni 2021

Annie Lööf tycker vi har för få hemlösa

 Att ett av världens rikaste länder skapat ett system där mängder av medborgare inte har råd - att bo - är en skandal. Jag ser hur ökande skaror av medborgare måste uppsöka den nya tidens soppkök. Det är orimligt att hyrornas storlek hindrar vanliga människor från att kunna bo drägligt. Att redan stenrika byggare vill öka vinsterna är knappast något en ansvarsfull riksdag kan gå med på. Men är det en ansvarsfull riksdag vi har för närvarande? När jag ser det obehagliga rävspelet om makt blir jag för var dag allt mera less. Att Folkpartiet försvinner gör mig ingenting. Och Miljöpartiet har väl inte något riktigt berättigande heller längre. Men att Centerpartiet tycker att det finns för få hemlösa i Sverige - det överraskar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar