lördag 7 december 2019

Peter Englund gör mig bara trött

Handke-uppståndelsen tar aldrig slut! När jag ser alla upprörda gummor med plakat kan jag fråga mig om någon av dem läst en enda rad av Handke. Eller så är det kanske just så: man känner till en enda rad... Det som stör mig, är, som jag redan skrivit här på bloggen, att de allra flesta hoppar på något som man 'skall hoppa på' just nu - att ha synpunkter och djupt känd indignation över ett uttalande av Handke. - Varför inte upprörd på samma sätt över alla fullständigt knäppa uttalanden av Órban, Trump, Zuma på sin tid, Åkesson, Erdogan, Netanyahu, - jag vill se mängder av kvinnor i tanthatt utanför USA:s ambassad eller Israels eller Ungerns eller..., ja det finns sannerligen anledningar. -
     Och att Peter Englund, som varit med om att ge Handke priset, plötsligt sällar sig till den här märkliga mobben gör mig bara trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar