fredag 19 juli 2019

USA idag - Tyskt 30-tal

När Trumpen verkligen blivit president, fast han egentligen blev tvåa (om USA hade varit en demokrati), varnade jag här på bloggen för det gäng av skumma medarbetare han försåg sig med; jämförelsen med Goebbels-gänget var så tydlig, och utrensningarna, som jag också varnade för, satte verkligen igång.
     Jag har legat lågt med sådana jämförelser något år.
     Men när jag igår såg "Send-them-back"-mobben och de resta händerna (även om det var mobilkameror i flera av dem) kunde jag inte låta bli att framför mig se 30-talets massmöten, resta händer också den gången, och skanderande rop... Den gången var det inte färgade demokratiska kongressledamöter man hotade, utan - judar.
     Fast skillnaden - är den stor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar