söndag 19 augusti 2018

Kulturstudion, SVT 2

"Du är bara positiv när du har läst nåt", skriver en av mina äldsta vänner. "Och på bloggen är du bara arg på Trump & Co."
   Det är sant.
   Men denna morgon vill jag verkligen vara positiv: och det skall jag vara efter att ha sett TV 2 ! - (Efter alla ständigt lika idiotiska kändistävlingar ser jag numera sällan på TV - jag har återgått till att lyssna på radions P2).
   Men inte så denna morgon! Det är lördagskvällarnas Kulturstudion  (SVT 2) jag vill berömma. De timmarna är verkliga höjdpunkter, nästan oberoende av vad man tar upp. Fiolbyggarna i går kväll och deras hängivna, kärleksfulla förhållande till det de arbetar med gjorde mig blötögd - och att sedan uppvaktas med Beethovens Violinkonsert! Och då fyller jag ändå inte år förrän om flera veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar