fredag 3 oktober 2014

Alice Bah Kuhnke - välkommen!

Att få säga något positivt när det rör sig om samtida svensk politik! Vilken befrielse. Och när jag hörde Löfven (likt en "gammaldags" nästan erlandersk socialdemokrat) läsa regeringsförklaringen insåg jag att om detta kunde genomföras skulle den gamla Sveaskutan styra ut på bättre vatten, men sen mindes jag naturligtvis hur riksdagen ser ut... Min märg säger mig att girigheten kommer att skjuta henne i sank och att vi snart tvingas rösta igen...
      Sedan: ministerlistan. Och - till sist - det som gjorde att dimman lättade och jag tyckte mig se att det ljusnar vid horisonten: Alice Bah Kuhnke! Vilken fullträff! Den kulturministern ser jag fram emot!

1 kommentar:

  1. Ja, vilken skillnad på kulturministrar!

    Lena Adelsohn Liljerot "tycker om" kultur (förmodar jag)

    Alice Bah Kuhnke ä r kultur.

    Kerstin G

    SvaraRadera