måndag 22 juli 2013

Obamas obegripliga hållning visavi Snowden

Jag hör till dem som gladdes storligen när Obama tog hem presidentvalet 2008. Jag befann mig tillsammans med amerikanska vänner i en liten stad i Colorado, framför skärmarna, med tårar i ögonen, när det stod klart att han vunnit.
     Därför sörjer jag mycket över hans obegripliga, för att inte säga ohederliga, hållning när unga amerikaner, Manning och Snowden, gör exakt det som den amerikanska konstitutionen vill - och skyddar: utnyttjar rätten att 'säga som det är'.
     Obamas hållning är feg och oursäktlig. De unga modiga männens tro på rätten att tala sanning håller på att bli Obamas Grisbukt.

1 kommentar:

  1. Jag blev besviken redan när han lät Guantanamofångarna vara fast han redan sin första dag som president lovat att de skulle få en rättegång.
    Obama är inte bara svart, han är ju vit också, en vit amerikan som är rädd om makten.
    Mycket tråkigt att inte Obama visat sig vara den Kristus vi så många hoppats på!

    SvaraRadera