onsdag 27 januari 2021

England, ajöss!

 Så slog då Brexit till också för mig. Jag har ju genom åren försett mig med ett idag omfattande amerikanskt poesibibliotek bland annat med hjälp av AbeBooks - och när PostNord plötsligt började ta 75 spänn för varje bok som jag redan betalt och dessutom betalt dyrt porto för - då slutade jag handla från USA - särskilt som det kändes konstigt att betala $ 1.50 (boken) + $ 6 (porto) - och så plötsligt motsv $ 9 (moms + 'hantering')  för en lite sliten begagnad bok... Från England kunde jag nu få de amerikanska böckerna billigare. Tills igår, då jag av PostNord ombads betala ytterligare 81 SEK för en bok som i antikvariatet kostade 3 pund... När jag ringde fick jag veta att England numera ligger utanför EU. Jag beställde då samma bok från Berlin. Sammanlagt € 9.11 (inkl det nya hysteriskt höga porto som införts överallt i Europa). - England ajöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar