tisdag 22 maj 2018

Sluta köp amerikanska varor!

Jag minns en tid när vi försökte få ordning på det sydafrikanska eländet genom att starta en ISAK - en kommitté för att isolera Sydafrika; jag minns hur jag noga kontrollerade att jag inte råkade köpa sydafrikanska varor, det rörde sig mest om frukt. Till sist hade det ju effekt.
   När jag nu hör denna mitt livs märkligaste amerikanska president hota den ena nationen efter den andra och det ena företaget efter det andra kan jag tycka att det är dags för en ny kommitté, en IUSAK. Jag kommer iallafall personligen att försöka undvika amerikanska varor, slut med grapefrukt från Florida för min del (ja, grapefrukt överhuvudtaget, eftersom de andra jag finner är från Israel, och israeliska varor har jag undvikit i många år...)
   Efter att ha använt ett liv med att översätta amerikansk poesi känns detta steg mycket - märkligt; tro mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar