tisdag 6 december 2016

Trumps medarbetare - igen

De senaste veckorna har jag följt kommentarer om Trumps val av medarbetare med ovanligt stor oro. Varenda morgon läser jag fem sex amerikanska tidningar på nätet! (Jag som hatar att läsa tidningar på nätet; jag tänker på det varje frostig morgon när jag går ut och hämtar våra tre fyra dagstidningar - vi är snart de enda som har papperstidningar i området!)
   Men detta med den kommande ministären och de personer Trumpen väljer kring sig. Hur orolig skall man vara? Inte minst med tanke på alla de s  k samtal han för med de märkligaste politiker världen runt! Se mina tidigare inlägg.
   I Washington Post idag är en av rubrikerna denna - och jag rekommenderar till läsning av hela artikeln: "Trump isn´t Hitler. But the United States could be another Germany."
   Jag är inte den ende som gör jämförelsen med det europeiska 30-talet...
   Hitlers gamla Österrike har dock tydligen bestämt sig för att sätta ned foten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar