onsdag 29 mars 2017

Kung Trump

Mitt liv har fått nya rutiner.
     De första timmarna ägnar jag åt att se hur Trump (och Erdogan, och Orbán...) långsamt skapar nya diktaturer. Trump intresserar mig av många skäl, och oroar mig mer än jag kunde föreställa mig. Jag har konstaterat att ALLT han tar sig före har att göra med ändringar av Obamas tidigare genomtänkta och positiva beslut. Trump bara river upp - och med tanke på att Obama fattade och genomdrev mängder av kloka och bra beslut så har den trumpne hotelldirektören mycket att göra, det kanske tar en mandatperiod att rasera allt...
     För något eget - något kreativt och för folk positivt - har han ännu inte kommit på.
     Och idag läser jag att hans meloniska fru talat om för journalister att hon är medveten om att USA är en republik, men "Ni har valt en kung, vare sig ni vill eller inte." Det är sånt man måste kalla klarspråk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar