tisdag 1 oktober 2013

Ett modernt sätt att lyncha en svart man

När jag denna morgon hör vad som hänt i den amerikanska kongressen och när jag hör och ser de korta TV-inslagen av republikanernas aggressiva nej till Obamacare kan jag inte låta bli att nynna Strange Fruit. Det enda jag saknade, när jag såg den ena politikern efter den andra hellre lägga amerikansk offentlighet i graven än gå med på att över fyrtio millioner amerikaner får ett om också litet så dock skydd, var de där långa stjärngosseliknande huvorna.
     Strange fruits hanging from the poplar trees.

2 kommentarer:

  1. Varför skulle inte republikanerna säga nej till obamacare !? Anlednigen att dom diskuterar är att höja skuldtaket är för att dom inte har några pengar. Då är det bara att spara och spendra mindre. För nästa år igen står dom där igen och förhandla om skuldtaket som är högre, för den blir högre och högre! Godkänna obamacare gör att dog gräver skulden bara djupare och djupare. Det kommer bara att slå hårdare mot folket pga all penga printing

    SvaraRadera
  2. Republikanerna vill spendera mer på försvaret... Ja det finns mer att säga om Tea Partys smyg-KKK-verksamhet. - Men jag diskuterar ogärna med anonyma...

    SvaraRadera